måndag 18 juli 2011

herr decibel, vad får du alla toner ifrån....

vilden har börjat prata... på sitt sätt! och han gör det högt... alla timmar på dygnet. igår morse anförde han en monolog på 15-20 minuter som påminde lite om när en vettskrämd gris skriker (om ni har den erfarenheten...) och det är lätt att tro att han är ledsen, men icke, han pratar...med alla som är villiga att lyssna, biet i gymmet i brist på övriga åhörare!

jag vet de facto att detta INTE kommer från mig, jag har alltid avskytt när folk inte kan prata i normal samtalston, och nu har jag en liten kille som har till sport att försöka spränga ljudvallarna. det finns tillfällen när jag funderat på om en exorsist är på sin plats, men mestadels låter det bara riktigt kul när han drar igång...

jag skulle tippa på någonstans mellan siren och flyganfall...

jag tror att dagens projekt ska bli att försöka hitta något som jag och vilden kan ha på oss på en fest som kommer i slutet av månaden, det kan ta sin tid! tillfällen som dessa önskar jag verkligen att det riktiga 50-talsmodet kunde bli på tapeten igen, alla såg fan bra ut i de kläderna...
vi får se om vi tar oss in till stan, vildens pappa har idag snott bilen!

Marilyn fattade grejen..
..Elizabeth fattade grejen..
Dita fattar fortfarande grejen,
den kvinnan osar gammaldags glamour!

vart finns de där underbara klänningarna... gone... forever...
i ställen är det inne att se ut som om man blivit utsatt för en gardinattack!?


ja,ja, vi får se, jag kanske kör sopsäck, resårskärp och ett par justa örhängen...

 

1 kommentar:

  1. Linda von Bollebygd18 juli 2011 kl. 20:12

    Du har nog bara umgåtts med fel crowd. 50-talet har varit inne i flera år nu. Du får skaffa dig raggarkompisar så att du hänger med i svängarna. *flinar*
    Jag har massa 50-60-talsklänningar i garderoben och har varit på flertalet rockabillykonserter de senaste åren. Det finns gott om retroaffärer nu för tiden. Eller kolla Tradera. Där finns toksnygga klänningar. (Sök på rockabilly)

    SvaraRadera