fredag 7 oktober 2011

världens lipsillar och hjältar!

Marcus Birro!

jag satt och tittade på Debatt i går och nu har jag fått det bekräftat - Marcus Birro måste vara idiot!!
jag har aldrig gillat honom. han ska gå så jävla mot etablissemanget hela tiden, men får han kritik så sitter han och lipar i något program som en slagen hundvalp dagen efter - UUÄÄÄHHH! jag kräks...

igår bekräftade han i alla fall själv att han inte kan vara navlad som han ska när han satt i debatt och beklagade sig över att inte ha något jobb längre. jag förstår Scherman, jag hade också gett honom foten på studs. i korthet började det hela med att Birro, out of the fuck´n blue, går ut och säger att han ska kandidera till partiledare för Kristdemokraterna (?!). TV4-gruppen förklarar att han inte kan vara kvar som side-kick på Kvällsöppet. Birro kommer på att han vill ha sitt jobb kvar och tänker om i kandidatfrågan, men det är för sent och han får sluta eftersom han inte anses kunna vara journalistiskt objektiv längre.

det är många inom TV-branschen som har låtit förvånade över att Birro väljer Kristdemokraterna, men det tycker jag är det minst konstiga i hela sörjan. Birro är italienare och Kristdemokraterna är de som stämmer bäst överens med den italienska familjeideologin. det JAG är förvånad över är följande:

  • Han har ALDRIG röstat i riksdagsvalet. han är italiensk medborgare så han får inte ens lov att RÖSTA på kristdemokraterna, eller något annat parti överhuvudtaget!
  • han är inte medlem i Kristdemokraterna, men när han nu ska engagera sig politiskt så öppnar han med att vilja ta över hela partiet.
han verkar inte veta i vilket land han lever, rent politiskt verkar han tro att detta ÄR Italien där det är fullt möjligt för en TV-profil att kuppa sig in i ledarskapet för diverse partier och för er som inte håller med har jag bara ett ord - Cicciolina (Ilona Staller)!


för att, om möjligt, göra det hela ännu värre och verkligen slå spiken i kistan avrundar Birro sin audiens hos Debatt med att försvara sitt uttalande om att det borde finnas en lag som förbjuder alla från att skilja sig innan barnen fyllt två år?! ska jag betala tv-licens vill jag slippa se sådana nötter i rutan, så jag hoppas fan inte han får någon egen Talkshow, men det är klar - kanal 5 har ju inte lagt ner ännu!

nu är det bara en kvart kvar tills årets fredspristagare tillkännages och jag håller tummarna för Liberias president Ellen Johnson Sirleaf, som kraftfullt kämpat mot barnarbete i landet!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar