söndag 16 oktober 2011

häxbrygd?!

nu på morgonen har jag och vildens pappa suttit och letat efter glöggrecept. vi hade tänkt att försöka ge oss på att göra egen glögg i år och det är verkligen i sjunde timmen så vi måste komma igång.
vildens pappa hade tydligen blivit tipsad av sin arbetskamrat om ett recept som ska vara bra, ibland är det bra att jobba med människor som är äldre än man själv är, de sitter på info som ens polare inte gör.

tydligen ska glöggen stå på jäsning i MINST 3 veckor, men helst det dubbla så det börjar bli brått. jag har aldrig prövat detta, men eftersom det bara ska stå utan att röras så är det ju inget man behöver passa och då kan det vara roligt. det kan ju inte bli mer än skitäckligt!

jag har hittat flaskor på IKEA för 19 kronor styck som går att återanvända, men jag behöver nog införskaffa fler, det är lika bra att göra en ordentlig laddning på en gång!

nu ska jag och vilden på rytmikuppvisning i kyrkan och måste göra oss i ordning. vildens pappa ska följa med och ta kort, så kanske ni får se lite senare...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar