fredag 21 oktober 2011

en stackars liten vovve...

wow, dagen började inte direkt önskvärt!

Bary var dålig redan i går kväll, men idag tog det sig till nya höjder. jag fattade inte riktigt att han var dålig förrän det var kris och jag fick slänga på vilden kläder och ta mig ut, vildens pappa ringde mitt uppe i paniken för att informera om att han var sjuk - JAG VET!!!

stackars lille Bary har haft bajarréea 12 gånger i dag, men ville helst ändå smaka på fikan när vi hade vänner över - han fick avslag på den begäran.

positivt med det hela var i alla fall att vi kom ut tidigt och när klockan var 10:15 befann vi oss på backaplan för att köpa regnskydd. jag fick ta med mig bary när vi var iväg och efter att även ordnat julklappen och sett polisen rensa upp bland ett gäng alkisar redan klockan 11 OCH fått en gliring slängd i ansiktet om dyra inköp av en kärring i mysbyxor i patrasksällskap som jag inte ens orkade gå i diskussion med, så åkte vi vidare till mamma/mormor för lite frukost.

paketet jag väntat på hela veckan från Bokus låg äntligen i postfacket när vi kom hem och innehållet var till och med finare än väntat, det kändes värt att vänta på.
nu är verkligen ALLA vildens julklappar klara och det enda jag har kvar att göra beträffande honom är att köpa nya julaftonskläder. jag har alltid köpt nya kläder till mig själv och det kommer jag att göra även i år, det är klart vilden också ska vara högtidsklädd. julafton brukar vara en av de få dagar när det fungerar att lura på vildens pappa skjorta och slips också. det brukar hjälpa att tomten, helt oväntat, brukar komma med en ny slips i julstrumpan!

jag har kört fast lite med julkorten...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar