torsdag 28 juli 2011

LEKtion i framförhållning!

idag har jag under vildens förmiddagslur tagit mig tiden att surfa runt på leksakssiter på nätet, egentligen av en anledning, men den glömde jag snabbt bort.

jag älskar leksaker, det har jag alltid gjort även om jag har märkt att passionen blir större och större med åren. jag tillhör de få vuxna människor som alltid kan hitta en anledning till varför jag måste gå in i alla leksaksaffärer när jag är ute och handlar, emellanåt händer det att jag åker enbart till Toys ´r us eller BR för att bara strosa runt bland hyllorna och titta... det är vid sådana tillfällen (bland annat) jag är glad att jag inte är man, för lets face it, det är inte helt friskt och jag vet vad jag själv hade tänkt om jag såg en ensam man utan barn stryka omkring bland Barbiedockor och tågbanor utan att köpa något, utan att ens ha en korg!
visst händer det att jag köper något ibland när jag verkligen inte kan låta bli och lägger det i presentlådan hemma, just det gott folk - jag har en presentlåda (vilket borde förflytta mig upp på elitnivå inom vuxenvärlden)!

i presentlådan hamnar alla saker som jag vill ha själv (har en förmåga att handla på mig för mycket till vårt hem), saker jag hittat och omedelbart känt skulle passa till den eller den och julklappar som jag har en tendens att införskaffa året om.
i början när jag träffade vildens pappa hade han LITE svårt att förstå det geniala i denna låda och tyckte kanske att det var pensionärsvarning på hela idén, men insåg sen att det var ganska skönt att slippa desperata presentjakter och att redan första advent vara klar med 90% av julklappsinköpen. ett gott råd för alla er som ligger i startgroparna för att grund er egen presentlåda - gör den inbrottssäker!
nyfikna snokar undanbedes!

jag fattar inte att det kan vara en sådan prisskillnad på leksaker, på Lego kan det skilja över 500 spänn på samma grej - ocker!! egentligen är det helt sjukt att man överhuvudtaget köper leksaker i affärer när det är så mycket billigare på nätet, men då går man ju miste om det magiska med att strosa runt bland hyllorna.. JAAA, jag vet att det definitivt inte är alla som sörjer det (vildens pappa inkluderad) och för alla er som antingen har tappat ert barnasinne eller vill ha mer för pengarna kommer här några sidor att titta in på: http://www.fruugo.se/http://www.abcleksaker.se/ och http://lekmer.se/. just nu är det den perfekta tiden att fylla på eftersom det är rea på i princip hela Sverige.

så idag när jag får en stund över söker jag igenom etern...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar