måndag 5 december 2011

blocket kanske...

det har verkligen varit en tuff vecka som passerat och när jag nu står på andra sidan känns den helt övermäktig.

jag tillhör den kategorin människor som sätter ribban högt, alldeles för högt vanligtvis, men tidigare har jag aldrig haft några problem att hinna med eftersom jag har kunnat stänga in mig i en bubbla tills saker blivit slutförda.
nu finns inte den möjligheten på dagarna eftersom all min tid går till vilden och den lediga tiden jag kan skaka loss ockuperas av allehanda vardagliga (och dötråkiga!) göromål.
att detta är ett faktum väl känt av varje småbarnsförälder hindrar naturligtvis inte mig från att trots allt försöka vara en korsning mellan Ernst Kirchsteiger, Martha Stewart och Tomtemor.

resultat:
0 bakat
0 pysslat
0 utebelysning
0 julstämning
0 adventsljus tända

jag har nu, efter en härdsmälta i förra veckan, insett att jag snart kommer vara tvungen att börja injicera glögg för att nå den status som jag borde befinna mig i vid denna tidpunkt ELLER sänka ribban till golvnivå.

det lutar åt det sistnämnda!
dels för att jag redan är på god väg att få läggas in för glöggförgiftning till följd av redan desperata julboostningsförsök och dels för att min familj, och i synnerhet då vildens pappa, är på väg att säga upp sitt medlemskap...

...vildens pappa ja, han har verkligen gjort vad han har kunnat för att få mig på rätt köl det senaste och har så gott som dagligen kommit med förbättringsförslag. nu känner jag att jag ta mig fasen får rycka upp mig ur den här julbluesen, annars finns det en risk att nästa åtgärd kan bli en snökanon genom balkongdörren!

allt är dock inte mörker, jag har faktiskt fixat julklapparna och övriga saker som vi ska ha med oss på jul! när det gäller den biten känns det väldigt bra nu, och sen vet jag att julstämningen alltid brukar infinna sig som ett fingerknäpp med första snöflingan!

Önskas:
om det av en händelse är någon som blivit tilldelad TVÅ tomtenissar i år emottages en tacksamt!
Ps: tomtar undanbedes, dem har jag tillräckligt av!

Bortskänkes:
en stressfylld tillvaro som jag de senaste månaderna grundlöst samlat på mig och nu inte längre har användning för.
Ps: om den nye ägaren önskar upprätthålla nuvarande standard krävs ett gediget engagemang och underhåll som inte ingår i erbjudandet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar