måndag 14 november 2011

nostalgirekvisita...

hur osannolikt det än låter så håller jag redan på att julpynta, det har i och för sig sin förklaring.

jag ska vara gräsänka nästa helg när vildens pappa ska iväg med sitt jobb och vi (vilden och jag) skall på julmarknad (tjolöholms slott), så då blir det inget gjort  och hegen efter det är faktiskt redan första advent. jag får sprida ut pyntandet över de här två veckorna. alla ni som har eller har haft barn under ett år vet att det kan ta j-ligt lång tid att få NÅGOT gjort, så det är knappast något "HEJ tomtegubbar, så var det klart" att räkna med om jag känner vilden rätt!

vad mycket skit man samlar på sig genom åren, rationalisering bland julprylar...

ÄNTLIGEN får jag ställa upp min fina älsklingskrubba, den har jag haft sedan jag var liten. den kanske inte är världens finaste för alla andra, men för mig är den magisk. för mig är den jul.

en brokig samling figurer har det blivit genom åren, trasiga och nötta, men alldeles fantastiska!
jag har för mig att mamma sa att den är från Tyskland. den lilla lampan går att tända (men jag har inte kopplat in den ännu) och det finns en speldosa att dra upp som spelar "stilla natt" som jag JÄMT drog upp till max så fort jag vaknat när jag var liten (vilket fick vissa i familjen att nästan börja HATA den här krubban). nu ska vilden få njuta av den under kommande jular, underbart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar